Rob in the Philippines..

2) Het lang verwachte antwoord is daar....

Beste lezers,

Ongeveer drie weken geleden ben ik per e-mail uitgenodigd voor een tweede gesprek bij Van Oord ter voorbereiding op mijn stage. Daarnaast stond er in diezelfde e-mail dat ik een tweedaagse veiligheidstraining (offshore-cursus) in de haven van Rotterdam moet doorlopen. Deze training gaat op 12 en 13 februari 2009 plaatsvinden.
Anderhalve week geleden ontving ik opnieuw een email waarin ik gevraagd werd een aantal documenten alvast op te sturen. Op school was ik, om 17:00 h. De hele dag druk met een rapport afwerken samen met klasgenoten. Voordat ik naar huis ga wil ik nog 1x even mijn email checken bedacht ik mij. En daar stond een email van Van Oord. Een kleine schrikreactie bij me, wat zal erin staan? ‘'Hallo Rob, wil je alvast het een en ander op sturen, 2 pasfoto's, een kopie van je paspoort en een uitreksel van het bevolkingsregister? Houdt er overigens rekening mee dat je 14 februari naar de Filippijnen vertrekt. Groetjes Karin.''

Wacht even dacht ik........ even opnieuw lezen..... Euhm...Wat? Filippijnen? 14 februari? Met andere woorden: over 2,5 week? Ik heb het niet goed gelezen.. nog maar weer een keer..
Ik liet mijn klasgenoten hetzelfde lezen en ze reageerden enthousiast. Ik was nogal in de war. Ik stond te shaken op mijn benen. Veertiende is wel erg snel, een week later moet toch bespreekbaar zijn? Even het gesprek afwachten volgende week dacht ik. Maar eindelijk, het nieuws waar je maanden op gewacht hebt is bekend!!!

En daar gaat ie dan.Dinsdag3 februari en 05:56 uur in de ochtend was het; voor mij in ieder geval geen alledaagse tijd om een werkdag te starten. ‘Wen er maar vast aan met het oog op de werkdagen daar in het buitenland', bedacht ik me, terwijl ik zwaar duf naar het voorbijrazende perron naast me keek. Een appel en een banaan, een kop koffie, een energiedrankje en een kleine 2,5 uur later stond ik op de bestemming: station Rotterdam Alexander. Het introductiegesprek op het hoofdkantoor bij Van Oord stond om 09:00 h. gepland. Ik was veertig minuten te vroeg, bewust gedaan om eventuele verassingen van de NS te omzeilen. Even wat eten, drinken en wat dagdromen op een bankje bij het station en na een tijdje liep ik richting het kantoor, een wandeling van tien minuten.
Net als de vorige keer voelde ik een lichte spanning opkomen tijdens deze wandeling, simpelweg door het feit dat spoedig het moment daar is dat er veel dingen bekend zullen worden voor je maar vooral door de majestueuze uitstraling van een groot, rechthoekig hoofdgebouw met daar bovenop grote letters ‘Van Oord' genoteerd, dat recht voor me in de verte opdoemde. ‘Blijf kalm en relax nu gewoon' bedacht ik me, terwijl ik een straat overstak. Door de jaren heen ben ik steeds beter geworden in het omgaan van zo'n dergelijk moment vlak voor een belangrijk iets. Ik kon een paar jaar terug altijd behoorlijk zenuwachtig zijn voor zoiets maar de laatste jaren heb ik dat gelukkig kunnen omzetten naar een veel meer werkbaar, gezond spanningseffect waardoor ik erg mijzelf kan zijn. Volgens mij is dat gekomen omdat ik nu communicatief sterker ben en meer durf heb gekregen door de jaren heen.

Bij binnenkomst zag ik al wat jonge mensen in de wachtruimte zitten, ik groette ze en ging zelf ook zitten. Op een gegeven moment kwam Mirjam Goedvolk ons ophalen, zij is 1 van de coördinatoren die ons stagiaires begeleidt in het proces. Eenmaal op de vierde verdieping na veel trappenwerk omdat de lift te lang duurde kwamen we in een kamertje samen.

Samenvattend is er veel verteld wat betreft de voorbereidingen en over in te vullen gegevens. Daarnaast heb ik samen met de andere drie stagiaires allerlei formulieren ingevuld en kopieen laten maken, waar we de nodige minuten wel mee bezig waren. Karin, de andere coördinator die meer weet over de daadwerkelijke buitenlandse uitzending, kwam ons vergezellen. Ook zij vertelde per persoon het e.e.a. over de aspecten van het werken op een buitenlandse locatie. De andere drie aanwezige stagiaires kregen te horen waar ze naartoe zouden gaan. Ik was gelukkig al op de hoogte gesteld. Het wordt voor mij een offshore-project oftewel ik kom aan het werk op een schip van Van Oord, gelegen langs de Filippijnse kustlijn. Een laptop is er, veertig kilo mag je meenemen en je werkkleding zal klaarliggen op Schiphol zeiden ze.
Daarnaast werd verteld dat je natuurlijk (grotendeels) verblijft op het schip, dat het eten daar ook geregeld wordt. Spannend allemaal, geen alledaagse werkplek in een alledaagse locatie.
Gelukkig heb ik ook vernomen dat het niet 14 februari wordt maar 20 februari vertrek! Goed om nog even een extra week te hebben en mijn verjaardag mee te kunnen pakken in NL!

Na veel algemene informatie te hebben gekregen van Karin begon ze over een medische keuring en vaccinaties die wij nog zouden moeten krijgen. Nu we toch in Rotterdam zijn wilde ze het vanmiddag al proberen in het speciale Havenziekenhuis middenin het centrum van Rotterdam. Na 1 telefoontje kon ze kennelijk al regelen dat wij vieren allemaal medisch konden worden gekeurd en gevaccineerd en dat over 2 uur! Ongelofelijk dat we er zo tussen gedrukt konden worden. Het was 1 uur smiddags en 3,5 uur later om 16:30 h. verliet ik het Havenziekenhuis en TravelClinic te Rotterdam. Gevaccineerd, gewogen, gemeten, röntgenfoto's, hartfilmpjes, afname bloed en urine, een gesprek met een arts en een algemeen onderzoek door een arts, lagen zojuist achter me. Een dag vol informatie, ondertekeningen, invulwerk, geprik, gepraat en gekijk, dus nu maar weer terug naar het verre oosten per trein.

Vandaag, 6 februari 2009, zit ik op school voor de afsluiting. Vanavond een afsluitendetentje met groepsgenoten van de klas.

Daarnaast ben ik alvast allerlei instanties aan het inlichten en alvast een overzicht aan het maken van de te verrichten taken voor de komende dagen... Drukke dagen gaan volgen en ook nog een verjaardag!

Nog 14 dagen voor vertrek.... (20 februari 14:10 uur Schiphol)

Tot snel mensen,

Rob

Reacties

Reacties

Ine

Hé Rob,

Gaaf dat het nu voor 't echie is, of niet dan, maar je gaat wel de 14 de?
We lezen of horen wel hoe het verder gaat.
Succes met alles ,maar vooral veel plezier.
Ook met de voorbereidingen

Albert Lanting

Hay Rob,
bedankt voor je uitgebreid reisverslag naar en in R'am.
Jouw paspoort wordt zo langzamerhand te klein met al die reizen. Vraag een "wereldpaspoort" aan jong! Ken je dat lied "Jetzt wird wieder in die Hände gespuckt. wir (Rob) steiger(t)n das brutto Sozialproduckt." Tsjonge zeg, dat werk ligt net iets verder dan je vaders werk als ik dat zo bekijk. Fillipijnen, nou moe!!
Die Fillipijnen zijn allemaal zo klein, vergeleken met jouw en zullen jou wel als windvanger gebruiken. Pas dus goed op.
Jou momentane (werk)voorbereidingen doe je nu toch wel met gemak en maak je verder ook geen zorgen want in die warme (ei)landen werken ze zowieso niet zo snel.
Rob, tot ziens-hoors

Rudi en Yvonne

Lieve Rob, wij zijn inmiddels aan het idee gewend dat we je weer moeten laten gaan..............! Maar als we jouw enthousiasme zien, worden wij vanzelf ook enthousiast!!!!! Zelfreflectie is je inmiddels niet vreemd meer en het klopt dat je zekerder bent geworden! Het is fijn dat we je op het schip kunnen "volgen." We hebben al gezien dat je ons straks 8u. vooruit bent. Internet is toch niet meer weg te denken. We dachten dat de Filippijnen een paar eilandjes waren maar het blijken er 7107 te zijn, waarvan 1000 bewoond. Ook wij leren weer van jouw project!!!!!
Have fun and enjoy!!!!
x papa en mama

Hennie Mieke Ferry en Kicky Boersma

Hey Rob
ook deze keer weer zullen we je verhalen met veel plezier gaan lezen
heel veel plezier
Groetjes Hennie Mieke Ferry en Kicky

Ans Slettenaar

Hoi Rob,

Fantastisch zeg dat je dit ook weer gaat lukken! Succes met de voorbereidingen en je verjaardag vier je dus op het schip. Zeg, een hele fijne leerzame tijd daar en geniet er maar lekker van!

groetjes Henk en Ans

Gerard en Martha

Hallo Rob,
Fijn dat je nu weet waar je naar toe gaat. De Filippijnen nog wel. En dat zo snel al! Het klinkt ons als iets heel erg moois in de oren en dat zal het ongetwijfeld ook zijn. Wat een belevenis zeg. Wij wensen je heel veel succes met je voorbereidingen en je werk op het schip. Zoals je weet blijven wij je volgen. Tot mails.
Liefs Gerard en Martha.

gezienus en margriet

He Rob,

Wat spannend dat je nu weet waar je heen gaat.
Op een schip in de Filippijnen wat een avontuur en wat waren de keuringen snel geregeld. Zo zie je maar weer het bedrijf waar je voor gaat werken, heeft veel invloed in rotterdam.
Wij hopen dat je nog even van je tijd in Nederland kunt genieten en wensen je alvast een behouden vaart.
groetjes van
gezienus en margriet

Theo en Elize

lieve Rob Geweldig deze reis,weer een uitdaging voor jou.Heel veel succes,leer veel en geniet van de mensen en natuur, Dit pakken ze jouw niet meer af.We zullen je blijven volgen , en zullen je zeker missen liefs van ons beiden.Theo en Elize.

marjolein

ik vind t geweldig voor je. En ik kan me voorstellen dat je best gespannen was voor dat introductiegesprek, maar zoals je zelf al zegt: je hebt meer durf gekregen. Vind t echt heel knap hoe je alles doet en ondergaat! Kan me voorstellen waarom je ouders trots op je zijn en natuurlijk ook je grote zus!
Geniet ervan, van deze nieuwe ervaring!

gr, marjolein

Smithg139

When choosing the colours for you office, there are a few basic points to consider. gdgdegdkddbkfgfe

Pharme602

Very nice site! cheap goods http://yieapxo2.com/qoqsr/4.html

Pharme262

Very nice site!

Pharmd465

Very nice site! [url=http://oixypea2.com/qxqsxoq/2.html]cheap goods[/url]

Pharmg903

Very nice site! cheap goods http://oixypea2.com/oxovryr/4.html

Pharmc946

Very nice site!

Pharmf371

Very nice site! cheap goods

Pharmd851

Very nice site! [url=http://opeaixy2.com/qsqsxoa/2.html]cheap goods[/url]

Pharmd879

Very nice site! cheap goods http://opeaixy2.com/qsqsxoa/4.html

Pharme308

Very nice site!

Pharmk854

Very nice site! cheap goods

Pharma998

Very nice site! cheap goods http://aieopxy2.com/osovryv/4.html

Pharme734

Very nice site!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!