Rob in the Philippines..

7) Ontspanningstijd na week 1..

Beste mensen,

Gek is dat, te beseffen dat ik al bijna een week hier aan de andere kant van de wereld zit.
Vandaag is mijn vrije dag, heerlijk lang uitgeslapen en dat was ook wel een keer nodig.
Gisteren begon het eigenlijk al, toen we vroeg op het werk stopten om 17:00 h. Na het dagelijkse ritje naar het resort was het na aankomst gelijk de laptop wegzetten in m'n cottage en snel de zwembroek aan om de laatste middagse zonnestralen te kunnen bemachtigen.

Eenmaal bij het prachtige grote, door palmbomen en struikgewassen omgeven zwembad zaten Jeffrey en Sander alin een relaxt houding en luchtige kledingaan een tafel vlak aan de rand van het zwembad. Een radiootje scheldde tropische, relaxte klanken uit en een paar biertjes kwamen op tafel. Na enkele slokken ging het T-shirt uit en dook ik vlak op het water, verfrissend en zo ongeveer acuut ontspannend kwam ik pas na enkele seconden weer boven water. Na een paar borstcrawl meters ging ik er weer uit en kwam ook Robert in zijn zwemoutfit aangelopen. Robert gaat maandag weg naar Nederland voor 3,5 week verlof en komt daarna terug naar de Filippijnen.
We bleven tot donker zitten bij het zwembad en de lucht achter de palmbomen boven het mooie blauwe water van het zwembad kleurde van blauw naar paars/roze, echt weer zo'n moment dat je graag aan mensen wilt laten zien maar iets wat ik alleen aan jullie kan verwoorden in tekst.
De vleermuizen schoten uit de bomen en schoten over het water, Robert was vorige week gebeten in zijn arm en was enkele dagen stijf geweest.Na een douche gingen we weer onze dagelijkse gezamenlijke etenronde afwerken. Je denkt eigenlijk snel dat uit eten gaan in een accomodatie waar je verblijft niet echt heel goed moet zijn maar het eten is hier echt fenomenaal, hoewel ik gisteren tijdens de lunchtijd een gerecht besteld had waarvan de rijst zo scherp was dat het net leek alsof ik zojuist terugkwam van een flinke hardloopwedstrijd.

Na het eten was het kennelijk uitgaanstijd, zoals Jeffrey en Sander elke week vaak wel 1 avond doen. De auto stond weer klaar met Pat de chauffeur en daar zat je dan ineens; in een leuk tentje aan de bar met niet veel gasten binnen maar wel met een leuke band die best aardige engelse songs live zongen. Een vrouw die Jeffrey en Sander kende (volgens mij de eigenaresse) kwam er ook gezellig bij en we praatten wat over vanalles. Ineens stelde zij ons voor aan wat dames, die bij mij, Sander en Jeffrey kwamen zitten. Gezellig was dat en leuk, maar of het nu personeel van het tentje was of de zojuist aanschouwde danseressen op het podium, ik weet het nog steeds niet, hoewel het meisje wat bij mij zat wel zei dat ze in het tentje werkte, haar functie onbekend. Volgens mij waren ze een soort 'klantenlokkers' want ze gingen ook soms naar buiten heen en kwamen dan binnen met gasten.

Na een ontspannen avond gingen we nog even naar de overkant, een leuke, nette bar waarbij veel mensen zaten te drinken en gezellig met elkaar aan het praten waren aan tafels, echter zag ik op het podium een vrouw ietwat schaars gekleed, zomaar een danseres en muziek maar het leek wel alsof sommigen in de tentals een soort vakjury die dames zaten te beoordelen.
Jeffrey noemt deze tent dan ook een aquarium met vissen die je kunt vangen, zo zaten er sommigen wel bij ja haha, wat een ervaring. Ik voelde me niet goed later en ben buiten gaan zitten en Sander zei dat zometeen de chauffeur ons kwam oppikken. Gelukkig kwam die vrij snel en gingen Jeffrey, Sander en ik weer terug naar het resort zo tegen 01:00 uur. Lekker slapen en.....dus uitslapen voor de 1e keer!
Vandaag op mijn vrije dag stortregent het natuurlijk en is het zwaar bewolkt, hoewel ik zojuist de zon er weer aan zie komen gelukkig, dan ga ik zo even bruinbakken, fitnessen en een boek lezen. Weinig nieuws verder werk gerelateerd behalve dat ik vanmiddag tijdens lunch Bert-jan heb ontmoet die vanmorgen is ingevlogen vanuit Amsterdam en die Robert hier komt aflossen. Bert-jan is een worksmanager en had ik 3 weken geleden in Gorinchem voor het eerst ontmoet.

Beste mensen opnieuw ontzettend bedankt voor alle leuke reacties van jullie kant, geweldig om te lezen. Daarnaast wil ik diegene bedanken die de streek uit hadden gehaald om stiekem iets in mijn bagage te stoppen. Geweldig bedankt voor het fotoboek met foto's daarin verwerkt van mijn kleine afscheidsfeestje in Hengelo en bedankt voor jullie leuke en mooie teksten die jullie erin geschreven hebben, ik was enorm blij verrast!!! Selamat!!
Mensen de zon komt eruit, dus ik ben weg! Als dan ook nog de gisteren opgelopen kater vertrekt dan ben ik helemaal blij.

Tot gauw!

Rob

Reacties

Reacties

Rudi en Yvonne

Lieve Rob, fijn dat al die gupjes door de chauffeur uit het aquarium zijn gehaald!!!!!!!!!
Hopen dat je toch nog vandaag kunt genieten van de zon en dan zonder kater........
Ik kan opa niet meer vragen wat "selamat" betekent, maar ik neem aan: dank je wel!!!
Lieve Rob, jij ook selamat voor je mooie, eerlijke verhaal!!!
x papamama

Ine

Hallo Rob,

Wat gaat dat snel zeg, alweer een week aan het werk aan de andere kant van de wereld.
Ben benieuwd of je kater is vertrokken toen je naar de zon ging. Hopelijk wel voor jou. Je maakt wel lange dagen als ik je verhalen lees !
Geniet van je vrije dag en tot een volgende keer.
Dag Rob,

Groetjes Ine

Theo en Elize

Hai die Rob , wat een luxe auto met chauffeur zeg.
We lezen jouw gedetailleerde verhalen allemaal,leuk hoor!We zijn net terug van een fietstochtje van 38 km
Geniet van jouw verblijf daar.
Groetjes Theo en Elize

Aniek

Hee Rob!
Heerlijk even een dagje vrij af! Ik hoop dat je nog hebt kunnen genieten van wat zon en lekker weer. Veel liefs

Rob Lö...

Ey Rob!!!

Echt super om je verhalen te lezen... al die dingen die je al hebt meegemaakt na een week, SUPER!!
En dat van die PADI duikcursus... afgelopen weekend heb ik die cursus gevolgd in Sodwana in Zuid Afrika.... Echt helemaal geweldig, al dat leven onder water. Vooral de derde duik was geweldig, een haai + dolfijnen in 1 en dezelfde duik.... Ik hoop dat het jou ook erg bevalt...
Verder erg veel succes daar en blijven schrijven heh:P (en mijn weblog lezen natuurlijk ;) ) en zoals ze hier zeggen... Alles sal rechkom!!!

Groeten uit (op dit moment) Pretoria, Zuid Afrika

Eef

He Robbie,

Net een dag vrij en gelijk een kater haha. Goed bezig.
Geniet er maar mooi van! Leuk om ff "gemailt" te hebben gisteren! Groetjes van iedereen hier!

Liefs

Albert

Robère, howdy,
dit verhaal is gaaf joh, maar ga nooit alleen in een geweldige tent en zorg ervoor dat men in jouw drankje niet stiekum "knock out" druppels kan gooien. It's just a hind. Keep your eyes open with beautiful birdies, okay?!!
Keep in touch, mate!
Groetjes, ook van Nina, Stefan en Joana

Gezienus en Margriet

Hoi Rob,

Stenenbouwer bij uitstek, misschien kun je later in Borger in het Hunebedmuseum nog wat voorlichting geven, want je heb stenen genoeg gezien. Wat een verhaal en wat goed dat je weer hebt mogen meewerken aan het uitwerken van de tekeningen,moet een lekker gevoel geven om zo veel te mogen doen. Geniet van je vrije tijd en hou je haaks. groetjes van gezienus en margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!