Rob in the Philippines..

18) Van uiterste tot uiterste - The End

Beste mensen,

Hier een erg kort bericht vanuit het grote Manila.
Afgelopen week heb ik mogen genieten van 6 dagen White Beach. Geweldige stranden.
Samen met Jen die mij vergezelde eigenlijk niet veel meer gedaan dan luieren, rondkijken, eten, 1x snorkelen en wat watervallen bezocht. Het was in 1 woord geweldig. 1 uur varen vanaf het industriele Batangas waar ik werkzaam was en ineens in een totaal andere wereld. Het echte tropische waarvan je de Filippijnen mee associeert...

Na deze zwaar relaxte dagen, wilde ik graag woensdag weer terug, voor het feestje van Van Oord. Helaas heb ik deze moeten missen, in verband met alle gecancelde boot trips tussen Batangas en Mindoro, simpelweg door de verwoestende typhoon die hier heeft huisgehouden. Wij hadden 2 dagen geen White Beach maar Brown Beach, een hele ervaring ook weer om te aanschouwen. Gelukkig was het hotel een groot betonnen gebouw en alles was veilig. Na 2 dagen was de storm over en kon ik oversteken terug naar Batangas. Daar was het gauw de tassen ophalen van het hotel, handen schudden met mijn collegas op de bouwplaats nog even en nog even gauw op het kantoor. Daarna gauw de auto in, op weg naar het grote Manila.

In Manila zit ik momenteel in het Best Western 5 sterren hotel op de 18de verdieping en met een fenomenaal uitzicht op Manila. Ik verblijf hier 2 nachten alvorens de vlucht te pakken. Jen is hier om mij uit te zwaaien en Michelle, een vriendin van me is vandaag vanuit Batangas gekomen om gezellig nog een laatste dag samen rond te lopen in Manila.
Het uur is geslagen, ik ga nu zo teruglopen naar het hotel en slapen. Over een paar uur moet ik uit bed omdat ik wordt opgehaald voor de autorit naar het vliegveld en een autorit hier is heel bijzonder. Alles rijdt waar het rijden kan, een miljoenenstad met miljoenen bewegingen. Een sterk contrast met de dagen van afgelopen week: een populair strand echter in het regenseizoen, kalmte, mensen voor hun barretjes, muziek staat aan, geen auto's, geen lawaai en alleen de golven die je vanuit je hotelkamer op het strand hoort aanslaan. Grappig om nu dan zo ineens in het midden van Manila te zitten. Giga stad. Veel niet gedaan gister en vandaag, beetje wat dingen kopen en rondlopen. Ik ga slapen, het boek is uit.

Tot morgen,

Rob
Internetcafe in Makati City, Manila, Filippijnen

Reacties

Reacties

Rudi en Yvonne

Lieve Rob!!
Het boek is nog lang niet uit...............................
Dit is nog maar een deel!!!

Tot morgen,
x
ons

Ine

Rob,

Ik "lees" de weemoed tussen de regels in je verhaal. Maar je schrijft ; het boek is uit,
Eigenlijk moet jij schrijven; Dit boek is uit!!Er komt vast weer een volgend boek..........

maar...... ook wel weer blij dat je terug naar Nederland kan , toch?
Welkom morgen in het zwoele Hengelo.

Eef

Ja Robbie, DIT boek is uit. Weer een boek!
Maar hopelijk duurt het nog ff voor je volgende boek uitkomt.. haha.
Tot morgen! Slaap lekker, goede terugreis alhoewel ik denk dat je dit pas weer in NL leest.

X

Gerard en Martha

Ha die Rob,

Welkom in ons (ja, ja) warme Nederland.
Hebben op internet je vlucht gevolgd en gezien dat je veilig geland bent. Nu weer acclimatiseren in ons jachterige landje. Rob, net zoals jouw pa en ma schreven: dit is nog maar een deel van je boek. Het is nog lang niet uit hoor!!! Laat alles maar even lekker bezinken en wij wachten rustig op het volgende deel wat ongetwijfeld komen gaat.

Groetjes aan iedereen. Liefs Gerard en Martha.

gezienus en Margriet

Hallo Rob,

Welkom in het gehaaste maar o zo warme Nederland.
Dat zal wel even afkicken geblazen zijn. De warmte hier zal je geen last van hebben, gezien de hoge luchtvochtigheid op de Fillipijnen.

Hoop dat je gauw weer went en met weemoed terugdenkt aan die mooie stagetijd.

Groetjes
Gezienus en Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!